IKAN LAGA HIDUP DENGAN IKAN LAIN

Assalamualaikum
Hai semua.

Hari ni aku nak share kisah experiment aku terhadap ikan. Kenapa aku buat experiment ni sebab sesaja ja. 

Asal nya aku beli ikan laga kampung. Lepas tu alu tengok kat rumah nenek aku ada ikan ghapi. Banyak lak tu. Aku ambik la sikit mak ikan ghapi bapak dia anak dia bawak balik rumah aku. Dah sampai rumah tak dak lak bekas nak letak. 

Lepas tu aku tengok bekas ikan laga. Happy ja dok berenang. Hehe apa lagi. Aku boh la sekali dua jenis ikan tu. Tapi aku mikir juga, selalu ikan laga hidup sekor2 dalam balang. Boleh ka hidup dengan ikan lain. Nanti dok buat war lak dalam bekas tu.

Dah boh ok lak dia bekawan. Pastu aku beli pulak ikan baru (x igt nama) letak sekali. Alhamdulillah..tak gaduh wehh.

Awal2 je la lawan kejar sikit. Dua tiga hari lepas tu dah ok. Dah hidup aman damai. Tapi aku risau juga nanti dok lawan makan ekor lak..huhu


Tengok. Tak gaduh kan.😁😁😁

Ok. Dah baca komen ok. Mana tau korang pun ada experience mcam ni

Byeee😘

Comments

Popular posts from this blog

PREBIOTIK - PENTINGNYA UNTUK USUS KITA

TIPS JAGA USUS SECARA SIHAT